ONZE ORGANISATIE

BURGER KING IN CIJFERS

Elke dag bezoeken 11 miljoen gasten één van de ruim 17.000 BURGER KING®-restaurants over de hele wereld. De WHOPPER® is onze meest verkochte sandwich. Het is ongelooflijk dat onze bestseller elk jaar 2,1 miljard keer over de toonbank gaat. Wist je dat meer dan de helft van deze WHOPPER® door het raam van een Drive Thru wordt meegegeven?
 

IN VUUR EN VLAM SINDS 1954

Het eerste BURGER KING® restaurant werd in 1954 geopend in Miami, Florida door Jim McLamore en David Edgerton. In 1957 zag de WHOPPER® het levenslicht in de Verenigde Staten. Sinds 1975 is BURGER KING® ook in Europa gevestigd en is de WHOPPER® ook hier verkrijgbaar. Het 'enorme ding’ (de vertaling van het woord WHOPPER®) wordt nu 2,1 miljard keer per jaar wereldwijd verkocht en overtuigt overal met zijn unieke smaak.

Sinds 2010 maakt BURGER KING® deel uit van 3G Capital, een internationale financiële groep, die zich richt op duurzame groei op lange termijn.

Meer informatie over 3G Capital

MCLAMORE FOUNDATION

Één van de oprichters van BURGER KING®, James McLamore, vond het erg belangrijk dat iedereen een goede opleiding kan genieten, ongeacht waar je vandaan komt. Vanuit zijn gedachtengoed is de BURGER KING® MCLAMORESM FOUNDATION opgericht. Hiermee wil BURGER KING® een verschil kunnen maken in de wereld waarin we werken, leven en bewegen.

De BURGER KING® MCLAMORESM Foundation ondersteunt goede doelen en activiteiten wereldwijd, we zamelen donaties in en zorgen ervoor dat deze op de juiste plekken terecht komen om anderen te ondersteunen.

Sinds 2012 is er een samenwerking met Room to Read, een internationale non-gouvernementele organisatie, die werkt aan opleiding en training van leesvaardigheid. Zij doen dit door bibliotheken en onderwijsinstellingen te openen in ontwikkelingslanden.

Daarmee hopen zij een positieve verandering in de wereld te bereiken.

Meer over de BURGER KING® MCLAMORESM Foundation